niedziela, 11 października 2015

83. Gotowe zestawy do haftu krzyżykowego

W ostatnim czasie zakupiłam po raz pierwszy kilka zestawów firmy RTO i bardzo się zdziwiłam załączonym wzorem graficznym, a konkretnie legendą z oznaczeniem kolorów. Niby wszystko ok, bo wzór bardzo czytelny i nici DMC na organizerze, a jednak...

Tak wygląda legenda RTO wraz z organizerem:

  
Wszystko pięknie pod warunkiem, że ze wzoru korzysta się tylko raz. Jeżeli będę chciała drugi raz wyszyć ten sam obrazek to sama muszę dobrać nici. Wiele z Was (doświadczonych hafciarek) powie, że to przecież nic trudnego, bo zostały próbniki kolorów. Zgadzam się z Wami w pełni :), ale co w przypadku kiedy nie mam wzornika, ani całej palety kolorów muliny (oczywiście marzy mi się)? Mam biec do pasmanterii z tym wzornikiem i w sztucznym świetle dobierać potrzebne mi kolory? Może ktoś wie i mi odpowie dlaczego w legendzie nie ma podanych numerów kolorów mulin użytych we wzorze? Spotkałam się z takim rozwiązaniem po raz pierwszy...


Dla porównania zestawiam legendy wzorów z zestawów z innych firm, z którymi do tej pory miałam przyjemność pracować.


Zestawy firmy Coricamo:



 Zestawy Coricamo zawierają w legendzie nr koloru muliny Madeira, więc można kupić mulinę tej firmy lub zastosować tabelę(program) do zmiany muliny na inną (innej firmy np: DMC). Mulina w zestawie znajduje się na bobinkach co dla mnie jest też lepszym rozwiązaniem niż organizer w RTO.

Zestaw firmy DMC:
Zestaw DMC zwiera w legendzie nr koloru muliny DMC. Mulina znajduje się na organizerze.

Jak widzicie moje doświadczenia nie są wielkie, dlatego proszę o komentarze i podzielenie się Waszymi doświadczeniami w tym zakresie. Chciałabym znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie w treści tego postu pytania.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz