sobota, 17 października 2015

85. Bałwankowo z Igiełką_1 - Hokeista

Powstał mój pierwszy bałwanek w ramach salowej zabawy u Sylwii. Wszystkich bałwanków jest 9. Autorką wzoru jest Monika Blezień. Wystartowałyśmy 11 października i przez kolejne 9 tygodni będziemy wspólnie wyszywać bałwanki.
Wzór jest opracowany na Ariadnę, więc ja dobrałam sobie sama kolory z palety DMC.

Bez konturów:
 

Z konturami:
Wymiary w krzyżykach 27x38
Aida 14ct 
kolor biały
krzyżyki - 2 nitki muliny DMC, 
backstiche - 1 nitka muliny DMC 
kolorystyka wg UliK
na podstawie wzoru Moniki Blezień

Bałwan – przypominająca w ogólnym zarysie człowieka figura wykonana ze śniegu, symbolizująca zimę. Lepienie bałwana jest popularną zabawą. 
Tradycyjny bałwan składa się z trzech kul śniegowych ustawionych na sobie, tworzących głowę, tułów i nogi. Oczy, usta i guziki wykonuje się z węgielków, nos z marchewki, ręce z patyków, natomiast nakrycie głowy stanowi garnek bądź wiadro. Czasami bałwan trzyma też miotłę (źródło Wikipedia).




Niestety z przyczyn osobistych nie udało mi się go jeszcze zagospodarować. Mam nadzieję, że przy kolejnym bałwanku pokażę Wam jego przeznaczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz