piątek, 12 lipca 2019

264. Morskie muszle Dimensions

Morskie muszle Dimensions

Wzór z muszlami firmy Dimensions bardzo mi się spodobał i kupiłam zestaw w sklepie Needle&Art, który zwierał nici na organizerze, igłę, aidę 18ct i schemat.

Nie wiem, jak Wy, ale ja nie jestem zwolenniekiem takich organizerów. Nici się plączą i nie ma co z nimi zrobić, jak utniesz nić i po wyszyciu zostanie jeszcze dość długi kawałek, który można wykorzystać.

Przy takim wzorze jedna igła to zdecydowanie za mało ;) Wzór jest zbyt mnały, aby opłacało się parkować, z drugiej strony kolorów jest na tyle dużo, że nadziewanie nici co chwilę na igłę może być męczące. Ja używałam wielu igieł i zrobiłam sobie taki podręczny organizer.

Pozostaje pytanie co zrobić z nićmi, które są ucięte i pozostały? Wyrzucić? Nigdy w życiu! Znowu zrobiłam taki organizer na szybko z kartki papieru przez, którą przeciągłam nitki i opisałam numer koloru.

Wzór jest bardzo wymagający, zdecydowanie nie polecam, go początkującym hafaciarkom, ponieważ może skutecznie zniechęcić do haftu. We wzorze znajduje się dużo pojedyńczych krzyżyków i półkrzyżyków. Półkrzyżyki dla wydobycia efektu cieniowania wyszywa się 1, 2 lub 3 nitkami.

Kontury wykonane są czterowma kolorami nici - jedną nitką i trzema nitkami. Frenchknoty w trzech kolorach - dwoma i czteroma nitkami.

Pomimo wszsytko efekt końcowy wynagradza cały trud wyszywania :) A kontury i frenchknoty dodają smaczku ;) Oprawiony obrazek bardzo mi się podoba i jestem z niego bardzo zadowlona :)

Poniżej zdjęcia gotowego haftu bez szkła.



Morskie muszle
Projekt Todd Trainner
Wzór ze Złotej Kolekcji Dimensions
24 kolory, 
Aida kość słoniowa - 18ct,
krzyżyki - 2 nitki,
kontury - 1,3 nitki,
frenchknot - 2,4 nitki,
półkrzyżyki - 1,2,3 nitki.

Zdjęcie w plenerze balkonowym z pelargoniami.

Zdjęcie w mieszkaniu z muszlami ;)

Obrazek z muszlami zgłaszam na wyzwanie w Szufladzie

Pozdrawiam przedurlopowo ;)


28 komentarzy:

  1. Ula ja Cię podziwiam. Naprawdę podjęłaś się ciężkiego i trudnego wyzwania. Efekt końcowy zachwyca i powala na kolana. Pięknie wygląda ten obrazek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo efektownie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są te muszle i świetnie oprawione.
    Nie lubię wzorów Dimensions, uważam, że często są przekombinowane.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego urlopu :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny haft, wysiłek się opłacił :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta praca jest tak piekna, że zapiera dech w piersiach!!!!Trzymam kciuki!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Potrzeba matką wynalazków i super sobie poradziłaś Ulu z nitkami i z igłami :) Warto było nad nim popracować ,bo efekt jest powalający . Super !!!!!!!!!!!! Cieniowanie daje efekt .Podziwiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny haft! Nabrałam ochoty, żeby go też popełnić 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Ulcia to jest arcydzieło!!!! Znam wzory Dimensions, bo moja mama je haftuje więc wiem jakie są trudne i pracochłonne. Tym bardziej chylę nisko czoła! Cudo! Powodzenia w wyzwaniu! Buziaki i miłego weekendu :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny, klimatyczny obrazek. Na pierwszy rzut oka wydaje się prosty, ale faktycznie, zeby uzyskać efekt, trzeba włożyć sporo pracy.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile to czasu trzeba poświęcić by wyczarowac4 cos tak pięknego ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyszło! <3 - uwielbiam wzory od Dimensions :D
    mam nawet UFO z tygrysem z tej firmy - poległam, i jakoś wrócić nie mogę :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ula jestem pełna podziwu dla Ciebie . Ten obrazek jest doskonały , przepiękny wzór i perfekcyjnie wyszyty. Z tego co piszesz łatwo nie było, ja bym nie dała rady więc tym bardziej podziwiam. Oprawa idealna !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham morskie klimaty, a Twój haft jest przepiękny

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooj, rzeczywiście. Niezła gimnastyka z tym haftem, ale warto się potrudzić dla efektu trójwymiarowości :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekny haft! Mnie tez na tyle sie spodobal, ze kupilam i teraz czeka na mnie w garazu :P
    A co do organizacji nitek... organizery z zestawu maja gabeczki, w ktore wbijam igle i przewlekam niteczki, zeby sie nie zgubily. Co do platania sie nitek, widzialam ze dziewczyny zaplataja warkocze z kazdego organizera. Sama osobiscie jeszcze nie probowalam, ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Super haft, podziwiam wykonanie :) jeśli chodzi o końcówki nitek to ja używam do haftowania torebki strunowe tzw. ćpunki a igły z nitkami wbijam w styropian na którym jest przyklejona kartka z numerami kolorów mulin.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne muszle! Wzory Dimensions są bardzo pracochłonne i trudne, ale myślę, że warte zachodu, bo efekt finalny zawsze zachwyca! Pięknie je również oprawiłaś - ślicznie to fioletowe passepartout współgra i podkreśla odcień muszli.
    A co do systemu organizacji mulin na sorterkach tej firmy, to też mam takie samo zdanie. Fajnie, że w ogóle są posortowane, ale jednak niezbyt sprawdza się to przy odcinaniu nitek i ponownym ich odłożeniu. Na szczęście super sobie poradziłaś - ja z kolei korzystam z gotowych sorterów do wbijania igieł z możliwością zawinięcia również całej nitki/motka muliny.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszelki są piękne więc Twoja praca była warta tylu zmian nitek i kolorów :).

    Fajne organizery sobie zrobiłaś hihi :).

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba też nabędę ten zestaw ,bo gotowy wygląda przepieknie.
    Uwielbiam morskie klimaty :)
    Ślicznie i gustownie go oprawiłaś.
    Uściski
    K.

    OdpowiedzUsuń
  20. kurczę Ula, świetny pomysł na ten organizer. Chyba będę musiała się zaoptrzyć w większą ilośc igieł, aktualnie mam jedną do wyszywania, która ma z dobre 10 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ulo ale cudo powstało! Chyba efekt końcowy wart był męczarni :):):) przepięknie !!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniały haft. Widać, że kosztował sporo czasu i pracy, ale efekt jest tego wart. Kolorystyka niesamowita, no i jeden z moich ulubionych tematów. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowna praca! Niesamowita kolorystyka i precyzja.
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Szuflady i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny haft. Wspaniała praca. Czuć morską bryzę z muszelkami.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękny haft. Muszle tak realistycznie wyglądają!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń