środa, 17 lipca 2024

359. Haft z Asyżu

Każda osoba umiejąca haft krzyżykowy umie wykonać haft z Asyżu tylko o tym nie wie ;)

Czym zatem jest ten haft z Asyżu?

Niczym innym jak ściegiem krzyżykowym i ściegiem holbein (czyli podwójnym ściegiem fastrygowym).

W hafcie z Asyżu wypełnia się tło, a elementy główne haftu podkreśla się jedynie konturem. Najczęściej używane kolory to niebieski i czerwony.

Haft z Asyżu był popularny w renesansowej Italii.

Poniżej przykład takiego haftu wykonany przeze mnie. Autorem wzoru jest Bartłomiej Jankiewicz.










9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ten rodzaj haftu.szkoda że jest mało popularny.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten Twój haft, Spoko dam radę taki wyszyć, choć konturów nie lubię ale tu idą po liniach siatki , więc jak nic dam radę !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałam sobie o tej stronie z darmowymi wzorkami także assisi
    http://www.tor-rhuann-designs.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie strony :) Chętnie tam zajrzę :)

      Usuń
  4. Wykonanie piękne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. No i ja też nie wiedziałam, że wyszywałam kiedyś takim rodzajem haftu.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiem, że pierwszy raz słyszę o tym hafcie, ale człowiek uczy się całe życie. Bardzo ciekawie wygląda i faktycznie dla osób obeznanych w krzyżykach nie powinien stanowić trudności. Dziękuję,że o nim napisałaś. Pozdrawiam serdecznie . Monika

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam szczerze, że nie miałam pojęcia że te hafty się tak nazywają. Ślicznie Ci wyszedł Ulcia :)

    OdpowiedzUsuń