piątek, 23 stycznia 2015

22. Wzorniki tradycyjnych haftów

Dzisiaj listonosz przyniósł zamówione przeze mnie dwie małe książeczki wydane przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku:
- Wzornik tradycyjnych haftów i koronek ręcznika ludowego. Haft krzyżykowy.
- Wzornik tradycyjnych haftów i koronek ręcznika ludowego. Haft płaski.


Książeczki zamówiłam z czystej ciekawości i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że w książeczce z haftem krzyżykowym są wzory haftów ludowych, z których można wyszywać. Wzory są czytelne i myślę, że można je wykorzystać do haftu wg własnego pomysłu. Wzornik zawiera 33 wzory do haftu krzyżykowego. 





W wzorniku z haftem płaskim niestety nie jest już tak "kolorowo"... Wzory są w formie szkiców do rozpracowania we własnym zakresie. Myślę, że można się nimi inspirować do tworzenia własnych wzorów, ale nie można z nich haftować jeden do jeden. Książeczka również zawiera 33 wzory do haftu płaskiego. 






Informacja dla zainteresowanych nabyciem wzorników: obydwie książeczki można zamówić w Muzeum Podlaskim w Białymstoku. Wydawnictwo jest w dystrybucji bezpłatnej, więc płacimy tylko koszt przesyłki (ja zapłaciłam 8 zł). Wzorniki można otrzymać pisząc na adres: wydawnictwa@muzeum.bialystok.pl


Myślę, że osoby, które lubią i haftują takie wzory mogą skorzystać z tego wydawnictwa.

***
07.07.2017r. 
Gdyby ktoś jeszcze chciał mi zarzucić piractwo i straszyć mnie, że gdzieś to zgłosił tak jak Dominika
To informuję, że Wydawca Muzeum Podlaskie w Białymstoku nie widzi w moim poście nic niewłaściwego, a jedynie dobrą reklamę wydawnictwa. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz