środa, 22 listopada 2023

348. Haft rzeszowski - kołnierzyk

Po latach wróciłam do haftu płaskiego za sprawą mojej przynależności do Koła Hafciarskiego KOTULANKI NA RZESZOWSKĄ NITKĘ.

Zawsze fascynował mnie folklor regionu i haft tradycyjny/regionalny.

Chcę w tym wpisie pokazać haft rzeszowski czerwono - niebieski. Prezentowany kołnierzyk wyszyty jest głównie atłaskiem, można na nim odszukać też inne ściegi - maczek, ścieg dziergany i sznureczek. Wzór na kołnierzyk opracował mistrz hafciarstwa Bartłomiej Jankiewicz.








Mój kołnierzyk oraz prace moich koleżanek z Koła Hafciarskiego w chwili obecnej można zobaczyć na wystawie w Ropczycach.




7 komentarzy:

  1. Piękny ten Twój kołnierzyk. Do Ropczyc nie pojadą choć to moje rodzinne strony , ale odkąd zmarł mój tata nie mam tam nikogo niestety ale cisze się że kontynuujesz tradycję . Gratuluję Ula ten kołnierzyk jest ccudny, choć kosztował Cię mnóstwo pracy !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow wspaniałe wykonanie! Piękny kołnierzyk. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo, podziwiam i chyle czoła bo to bardzo pracochłonne bo tak staranne i eleganckie... fajnie ze dzialasz !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, gratuluję! Dobrze, że jest ktoś kto kultywuje nasze tradycje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowny ten kołnierz, wspaniały haft.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, pełen podziw. Pięknie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny kołnierzyk, precyzyjnie wykonany. Nie wykonywałam jeszcze za wiele haftu płaskiego, ale Twoje prace robią wrażenie. Na razie pozostałam przy hafcie krzyżykowym :)

    OdpowiedzUsuń